Zwischen Vertrauen und Risiko- Wie sicher ist unsere medizinische Versorgung?
Υγεία και φροντίδα

Μεταξύ της εμπιστοσύνης και του κινδύνου πόσο ασφαλής είναι η ιατρική μας περίθαλψη;

Η ασφάλεια των ασθενών είναι ένα ζήτημα που μας επηρεάζει όλους - είτε ως ασθενής, σχετικό ή ιατρικό προσωπικό. Παρόλο που εμπιστευόμαστε να είμαστε ασφαλείς στα χέρια των γιατρών και των νοσοκόμων, οι μελέτες δείχνουν ότι κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι έχουν υποστεί ζημιά από λάθη που μπορούν να αποφευχθούν στην υγειονομική περίθαλψη. Αλλά τι γίνεται αν το έχουμε στο χέρι για να ελαχιστοποιήσουμε αυτούς τους κινδύνους; Τι θα συμβεί αν η ασφάλεια ενός ασθενούς δεν είναι μόνο θέμα τεχνολογίας και πρωτοκόλλων, αλλά επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και ανθρωπότητας; Είναι καιρός να ρίξουμε μια ματιά πίσω από τις σκηνές του συστήματος υγείας μας και να ρωτήσουμε: πόσο ασφαλής είναι πραγματικά και τι μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε να πάρουμε τους ασθενείς σε κάθε κατάσταση;

 

 

Αξιώσεις για αποζημίωση λόγω σφαλμάτων θεραπείας στη Γερμανία

Αριθμός αναφερόμενων σφαλμάτων θεραπείας και αξιώσεις για αποζημίωση  

  • Σύμφωνα με το "Έκθεση των Επιτροπών Εμπειρογνωμόνων και Διαιτητικών Συμβουλίων" της Ομοσπονδιακής Ιατρικής Ένωσης Ήταν το χρόνο 2022 συνολικά περίπου 10.200 εφαρμογές με βάση την αξιολόγηση των υποψήφιων σφαλμάτων θεραπείας.
  • Γύρω από 3.800 περιπτώσεις Επιβεβαιώθηκε σφάλμα θεραπείας. Που αντιστοιχεί περίπου 37% των δοκιμασμένων περιπτώσεων. Σε γύρο 2.100 περιπτώσεις Το σφάλμα οδήγησε σε βλάβη στην υγεία, η οποία δικαιολόγησε την ευθύνη του γιατρού ή του νοσοκομείου.

 

Πιο συνηθισμένες περιοχές σφάλματος

Περιοχές σφάλματος ασφάλειας ασθενών

Ποσό πληρωμών αποζημίωσης

  • Κατά μέσο όρο, οι γιατροί και τα νοσοκομεία πληρώνουν για παράδειγμα σε επιβεβαιωμένες περιπτώσεις σφαλμάτων θεραπείας 50.000 έως 100.000 ευρώ σε αποζημίωση. Ωστόσο, αυτό το ποσό μπορεί να ποικίλει σημαντικά ανάλογα με τη σοβαρότητα της βλάβης.
  • Σε σοβαρές περιπτώσεις που οδηγούν σε μόνιμες ζημιές, αναπηρίες ή θανάτους, πληρωμές αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες έως πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ είναι.
  • Σύμφωνα με το Συνολική ένωση του γερμανικού ασφαλιστικού κλάδου (GDV) Η συνολική αποζημίωση για σφάλματα θεραπείας ανά έτος 2022 περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό αποτελείται από πληρωμές αποζημίωσης, πόνο και δεινά και συνταξιοδοτικές πληρωμές.

Περιπτώσεις ασφάλισης

  • Οι γιατροί και οι κλινικές είναι συνήθως υπεύθυνοι, έτσι ώστε οι αξιώσεις για αποζημίωση να καλύπτονται συχνά από ασφάλιση. Ο μέσος αριθμός ασφάλισης σε σχέση με τα σφάλματα θεραπείας είναι περίπου 15.000 έως 20.000 περιπτώσεις ετησίως.
  • Οι περιπτώσεις στις οποίες το δια βίου ακολουθεί το κόστος πρέπει να καλύπτεται, για παράδειγμα στην περίπτωση λανθασμένων θεραπειών που οδηγούν σε μόνιμες αναπηρίες.

Πορεία των απαιτήσεων για αποζημίωση τα τελευταία χρόνια

  • Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των αναφερόμενων σφαλμάτων θεραπείας παρέμεινε σχετικά σταθερός, αλλά οι μέσες ποσότητες αποζημίωσης έχουν αυξηθεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα σοβαρά λάθη ειδικότερα καταγράφονται καλύτερα και οι αξιώσεις για αποζημίωση είναι αντίστοιχα υψηλότερες.

 

Παράγοντες ασφάλειας των ασθενών

Ποιες νέες γνώσεις και εξελίξεις σχετικά με το θέμα της ασφάλειας των ασθενών υπάρχουν;

Τα τελευταία χρόνια, το θέμα της ασφάλειας των ασθενών έχει συνεχώς αναπτύσσεται μέσω διαφόρων ερευνών, μελετών και έργων. Ακολουθούν μερικές από τις τελευταίες γνώσεις και εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας των ασθενών:

Σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού

  • Ο Ψηφιακός μετασχηματισμός Η υγειονομική περίθαλψη διαδραματίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ασφάλειας των ασθενών. Τα ηλεκτρονικά αρχεία υγείας (EGA), τα συστήματα αναφοράς τηλεϊατρικής και ψηφιακής αναφοράς σφαλμάτων επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη τεκμηρίωση, την επικοινωνία και την αποφυγή.
  • Μελέτες δείχνουν ότι η εφαρμογή των ηλεκτρονικών σχεδίων φαρμάκων είναι ο κίνδυνος φαρμακευτικής αγωγής σε φαρμακευτική αγωγή 60% Η μείωση μπορεί να μειωθεί καθώς οι αλληλεπιδράσεις αναγνωρίζονται καλύτερα και αποφεύγονται σφάλματα δοσολογίας.

Βελτίωση της επικοινωνίας και της ομαδικής εργασίας

  • Μία από τις πιο συνηθισμένες αιτίες των σφαλμάτων θεραπείας είναι τα προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ του ιατρικού προσωπικού. Νέες μελέτες υπογραμμίζουν τη σημασία του Τυποποιημένα πρωτόκολλα μεταφοράς και τακτικά Κατάρτιση επικοινωνίαςγια να αποφύγετε παρεξηγήσεις και απώλεια πληροφοριών.
  • Το "SBAR" (Κατάσταση, Ιστορικό, Αξιολόγηση, Σύσταση) είναι ένα μοντέλο επικοινωνίας που χρησιμοποιείται τώρα σε πολλές εγκαταστάσεις για σαφήνεια και δομή πληροφοριών.

Συμμετοχή ασθενών και κουλτούρα ασφαλείας

  • Υπάρχουν όλο και περισσότερες ενδείξεις ότι η ενσωμάτωση των ασθενών στη διαδικασία θεραπείας αυξάνει την ασφάλεια. Οι ασθενείς που κάνουν ενεργά ερωτήσεις και συμμετέχουν σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων, συμβάλλουν στην αναγνώριση και την πρόληψη των σφαλμάτων.
  • Οργανώσεις υγείας που είναι Ανοίξτε την καλλιέργεια σφάλματος Διατηρήστε τα σφάλματα και σχεδόν τα σφάλματα χωρίς φόβο τιμωρίας, έχουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά σφάλματος. Αυτή η συνειδητοποίηση έχει οδηγήσει σε όλο και περισσότερα ιδρύματα "CIRS" (Σύστημα αναφοράς κρίσιμων περιστατικών) παρουσιάζω.

Τεχνητή νοημοσύνη (AI) και αναλύσεις δεδομένων

  • Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για τον εντοπισμό κινδύνων σε πρώιμο στάδιο. Τα συστήματα που υποστηρίζονται από την AI μπορούν, για παράδειγμα, να παρακολουθήσουν τους ασθενείς σε πραγματικό χρόνο και να υποδείξουν ανωμαλίες σε πρώιμο στάδιο, γεγονός που υποστηρίζει το προσωπικό στη λήψη αποφάσεων.
  • Οι αναλύσεις AI καθιστούν δυνατή την αξιολόγηση μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων ασθενών και έτσι τον εντοπισμό πιθανών παραγόντων κινδύνου για σφάλματα θεραπείας.

Νοσοκομειακές λοιμώξεις

  • Οι τρέχουσες μελέτες δείχνουν ότι οι λοιμώξεις εμφανίζονται στα νοσοκομεία (νοσοκομειακές λοιμώξεις) εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό πρόβλημα ασφάλειας. Οι νέες στρατηγικές, όπως η αυξημένη χρήση της απολύμανσης των χεριών, η εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων υγιεινής και η χρήση τεχνολογιών απολύμανσης UV, οδήγησαν σε μετρήσιμη μείωση αυτών των λοιμώξεων. Τα σημαντικά σκεύη παρέχουν το Εξοπλισμός προσωπικής προστασίας και Απολυμαντικό Για το προσωπικό στις εγκαταστάσεις υγείας, αποφύγετε πιθανές νοσοκομειακές λοιμώξεις.

Για ποιες εγκαταστάσεις ισχύουν αυτά τα ευρήματα;

Οι παραπάνω γνώσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας των ασθενών ισχύουν για μεγάλο αριθμό εγκαταστάσεων υγείας:

Νοσοκομεία: Τα νοσοκομεία είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στους κινδύνους για την ασφάλεια των ασθενών, καθώς διεξάγονται πολύπλοκες ιατρικές παρεμβάσεις εδώ και αλληλεπιδρούν πολλά διαφορετικά τμήματα. Η χρήση λιστών ελέγχου, συστημάτων ψηφιακής τεκμηρίωσης και συστημάτων καταχώρισης σφαλμάτων είναι ιδιαίτερα σημαντική εδώ.

Πρακτικές γιατρού και εγκαταστάσεις εξωτερικών ασθενών: Υπάρχουν επίσης κίνδυνοι για σφάλματα θεραπείας σε εγκαταστάσεις εξωτερικών ασθενών. Η ακριβής τεκμηρίωση του ιστορικού του ασθενούς, η επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών ιατρών και η ασφαλής συνταγή φαρμάκων διαδραματίζει σημαντικό ρόλο εδώ. Τα συστήματα εγγραφής σφαλμάτων εισάγονται επίσης όλο και περισσότερο σε αυτόν τον τομέα.

Εγκαταστάσεις φροντίδας: Στα νοσηλευτικά σπίτια και οι εποπτευόμενες οικιστικές συσκευές, τα σφάλματα φαρμάκων και οι πτώσεις είναι κοινά προβλήματα ασφαλείας. Τα σχέδια ψηφιακών φαρμάκων, η κατάρτιση του νοσηλευτικού προσωπικού και τα μέτρα για την πρόληψη των πτώσεων συμβάλλουν στη βελτίωση της ασφάλειας.

Εγκαταστάσεις αποκατάστασης: Στα κέντρα αποκατάστασης, όπου οι ασθενείς συχνά φροντίζονται μακροπρόθεσμα, η ακριβής τεκμηρίωση και η συνεχής παρακολούθηση της διαδικασίας αποκατάστασης είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των ασθενών.

Φαρμακεία: Τα φαρμακεία συμβάλλουν επίσης στην ασφάλεια των ασθενών εξετάζοντας τις αλληλεπιδράσεις φαρμάκων και συμβουλεύοντας τους ασθενείς για το σωστό εισόδημα. Τα ψηφιακά συστήματα βοηθούν στην αποφυγή σφαλμάτων κατά την έκδοση φαρμάκων.

Τηλεϊατρικές υπηρεσίες: Λόγω της αυξανόμενης χρήσης της τηλεϊατρικής, τα πρότυπα για την ασφάλεια των ασθενών πρέπει επίσης να παρατηρούνται εδώ. Η εμπιστευτικότητα των δεδομένων ασθενών, οι ακριβείς διαγνώσεις που βασίζονται σε ψηφιακά δεδομένα και η σαφής επικοινωνία με τους ασθενείς είναι ζωτικής σημασίας.

Μέτρα

Ποια μέτρα λαμβάνονται επί του παρόντος;

Τα συστήματα καταχώρισης σφαλμάτων περιγράφονται με μεγαλύτερη ακρίβεια

Τα συστήματα καταχώρισης σφαλμάτων είναι κεντρικά εργαλεία για την καταγραφή και ανάλυση σφαλμάτων θεραπείας και σχεδόν ελαττωμάτων. Αυτά τα συστήματα αποσκοπούν στην ενθάρρυνση του ιατρικού προσωπικού να αναφέρουν ανώνυμα λάθη ή σχεδόν ελαττώματα (καταστάσεις που σχεδόν προκάλεσαν ζημιές) χωρίς να χρειάζεται να φοβούνται κυρώσεις ή αρνητικές συνέπειες. Ο στόχος είναι να μάθουμε από αυτά τα περιστατικά και να εισαγάγουμε συστηματικές βελτιώσεις.

  • Παραδείγματα συστημάτων εγγραφής σφαλμάτων:
    • CIRS (Σύστημα αναφοράς κρίσιμων περιστατικών): Ένα από τα καλύτερα -γνωστά συστήματα καταχώρισης σφάλματος στη Γερμανία είναι το "CIRS - Σύστημα αναφοράς κρίσιμων περιστατικών". Χρησιμοποιείται σε πολλά νοσοκομεία και επιτρέπει στο προσωπικό να αναφέρει κρίσιμα περιστατικά που αξιολογούνται ανώνυμα. Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση των κενών ασφαλείας και την ανάπτυξη μέτρων πρόληψης.
    • Pasis (Σύστημα Πληροφοριών Ασφάλειας Ασθενών): Αυτό το σύστημα είναι μια εθνική προσφορά που μπορεί να χρησιμοποιήσει τόσο εξωτερικές όσο και εσωτερικές εγκαταστάσεις υγείας. Επιτρέπει τη διατομεακή αναφορά σχεδόν σφαλμάτων και κρίσιμων περιστατικών, έτσι ώστε να μπορούν επίσης να προκύψουν διατομεακές διαδικασίες μάθησης.

Εκπαίδευση για την ασφάλεια των ασθενών 

Η τακτική κατάρτιση είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο για την αύξηση της ευαισθητοποίησης και της ικανότητας του ιατρικού προσωπικού σε σχέση με την ασφάλεια των ασθενών. Αυτή η εκπαίδευση βοηθά στην αλλαγή της κουλτούρας των σφαλμάτων, στην αναγνώριση κινδύνων σε πρώιμο στάδιο και στην κατάλληλη δράση.

  • Περιεχόμενο της εκπαίδευσης:
    • Κατάρτιση προσομοίωσης: Με τη βοήθεια ρεαλιστικών προσομοιώσεων, παίζονται τυπικές καταστάσεις κινδύνου. Το ιατρικό προσωπικό μαθαίνει να αντιμετωπίζει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις σε ένα ασφαλές περιβάλλον, π.χ. Β. Κατάστασης έκτακτης ανάγκης ή χρήση νέων τεχνολογιών.
    • Κατάρτιση επικοινωνίας: Τα σφάλματα επικοινωνίας είναι μία από τις πιο συνηθισμένες αιτίες των σφαλμάτων θεραπείας. Η κατάρτιση για την επικοινωνία βοηθά το ιατρικό προσωπικό να μεταδίδει με σαφήνεια και με ακρίβεια πληροφορίες, ιδίως όταν παρέχει ασθενείς από το ένα τμήμα στο άλλο.
    • Ευαισθητοποίηση και πολιτισμός σφαλμάτων: Κατά την κατάρτιση, μεταφέρεται πόσο σημαντικό είναι να αναφέρετε σφάλματα και να μαθαίνετε από αυτά αντί να τα καλύπτετε.

Λίστες ελέγχου και τυποποιημένες διαδικασίες εργασίας

Οι λίστες ελέγχου και οι τυποποιημένες διαδικασίες εργασίας είναι αποτελεσματικά μέσα για τη μείωση των ανθρώπινων σφαλμάτων. Εξασφαλίζουν ότι παρατηρούνται όλα τα απαραίτητα βήματα σε μια διαδικασία επεξεργασίας και ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο να παραβλέπουν σημαντικές πτυχές.

  • Παραδείγματα λιστών ελέγχου:
    • Λίστα ελέγχου ασφαλείας του ΠΟΥ για εργασίες: Αυτή η λίστα ελέγχου περιλαμβάνει διάφορα τμήματα που πρέπει να υποβληθούν σε επεξεργασία πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια λειτουργία. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, τον έλεγχο της ταυτότητας του ασθενούς, τον τόπο λειτουργίας και τη διαθεσιμότητα των μέσων.
    • Λίστες ελέγχου φαρμάκων: Αυτές οι λίστες ελέγχου βοηθούν στον έλεγχο της σωστής δοσολογίας φαρμάκων, του χρόνου και του τύπου χορήγησης, καθώς και των πιθανών αλληλεπιδράσεων.
  • Τυποποιημένες διαδικασίες εργασίας: Αυτές είναι καθορισμένες διαδικασίες που πρέπει να παρατηρούνται από όλους τους υπαλλήλους. Παραδείγματα περιλαμβάνουν πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση των φαρμάκων υψηλής κίνησης ή των καθορισμένων διαδικασιών για την ταυτοποίηση των ασθενών.

Σύγχρονες τεχνολογίες όπως το ηλεκτρονικό αρχείο υγείας (EGA)

Το ηλεκτρονικό αρχείο υγείας (EGA) είναι ένα ψηφιακό σύστημα που αποθηκεύει και καθιστά όλες τις σημαντικές πληροφορίες για την υγεία ενός ασθενή κεντρικά καταστήματα και προσβάσιμα. Προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα όσον αφορά την ασφάλεια των ασθενών:

  • Λειτουργίες του ηλεκτρονικού αρχείου υγείας:
    • Κεντρική πρόσβαση στα δεδομένα ασθενών: Οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό μπορούν να έχουν πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες, όπως διαγνώσεις, σχέδια φαρμάκων, αλλεργίες και προηγούμενες θεραπείες από οποιαδήποτε στιγμή και από οπουδήποτε. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο λανθασμένων διαγνώσεων και σφαλμάτων φαρμάκων.
    • Φαρμακευτικά σχέδια: Το EGA καθιστά δυνατή την προβολή των σημερινών σχεδίων φαρμάκων και την αναγνώριση πιθανών αλληλεπιδράσεων, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές σε ασθενείς με διάφορα φάρμακα.
    • Λειτουργίες μνήμης: Οι ασθενείς ενημερώνονται σχετικά με τις οφειλόμενες εξετάσεις, τους εμβολιασμούς ή τους διορισμούς του γιατρού, γεγονός που βελτιώνει την πρόληψη και τη θεραπεία των ασθενειών.
    • Συναγερμοί ασφαλείας: Σε αντενδείξεις, αλλεργίες ή πιθανά σφάλματα φαρμακευτικής αγωγής, μπορούν να δημιουργηθούν αυτόματες προειδοποιήσεις προκειμένου να προσληφθεί το ιατρικό προσωπικό που έχει επίγνωση των πιθανών κινδύνων.

Έργα για τη βελτίωση της ασφάλειας των ασθενών

  • Action Alliance Ασφάλεια ασθενών (APS): Το APS δεσμεύεται να βελτιώσει την ασφάλεια των ασθενών σε εθνικό επίπεδο και αναπτύσσει κατευθυντήριες γραμμές, συστάσεις για δράση και εκπαιδευτικό υλικό για ιατρικό προσωπικό. Το APS διοργανώνει επίσης το ετήσιο "γερμανικό βραβείο για την ασφάλεια των ασθενών", στο οποίο απονέμονται καινοτόμα έργα.

  • Πρόγραμμα "Safe Op" για την ασφάλεια χειρουργικής επέμβασης: Το έργο αυτό στοχεύει στην αύξηση της ασφάλειας κατά τη διάρκεια των εργασιών, εισάγοντας τυποποιημένες λίστες ελέγχου και διαδικασίες εργασίας. Το έργο "Safe Op" συνέβαλε στη μείωση των επιπλοκών κατά τη διάρκεια των εργασιών.

  • "Μαζί για περισσότερη ασφάλεια": Ένα έργο που ενθαρρύνει τους ασθενείς, τους συγγενείς και το ιατρικό προσωπικό μαζί και εξασφαλίζει περισσότερη ασφάλεια στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Αυτό περιλαμβάνει συμβάντα πληροφόρησης, φυλλάδια και διαδικτυακές πλατφόρμες που ενημερώνουν τους ασθενείς για τα δικαιώματα και τις ευκαιρίες τους.

Γιατρός συνομιλίας ασθενούς

Τι μπορεί να κάνει ο μεμονωμένος ασθενής;

Οι ασθενείς και οι συγγενείς τους διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια των ασθενών. Ακολουθούν μερικές επιλογές για το πώς μπορείτε να συμβάλλετε σε αυτό:

  • Συμμετέχετε ενεργά: Οι ασθενείς θα πρέπει να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία θεραπείας τους, να υποβάλλουν ερωτήσεις και να διασφαλίζουν ότι κατανοούν όλες τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις διαγνώσεις, τις θεραπείες και τη φαρμακευτική αγωγή.
  • Κατάλογος φαρμάκων: Είναι χρήσιμο να διεξάγετε έναν τρέχοντα κατάλογο όλων των φαρμάκων, συμπεριλαμβανομένης της δοσολογίας και του χρόνου πρόσληψης και να τα φέρετε μαζί σας με κάθε επίσκεψη στο γιατρό.
  • Προετοιμασία για επισκέψεις στο γιατρό: Οι ασθενείς θα πρέπει να προετοιμαστούν για επισκέψεις στο γιατρό, φέρνοντας όλα τα σημαντικά έγγραφα, ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με τις τρέχουσες καταγγελίες ή τις προεπεξεργασίες.
  • Κάντε ερωτήσεις ασφαλείας: Οι ασθενείς δεν πρέπει να φοβούνται να ζητούν από το ιατρικό προσωπικό εάν η ταυτότητά τους έχει ελεγχθεί, για παράδειγμα, ή εάν παρατηρούνται μέτρα υγιεινής.

Η ασφάλεια των ασθενών σημαίνει κάτι περισσότερο από τους αριθμούς και τα στατιστικά στοιχεία - αντιπροσωπεύει την εμπιστοσύνη που βάζουμε στα χέρια των γιατρών μας, του νοσηλευτικού προσωπικού και του συνόλου του συστήματος υγείας. Πρόκειται για ανθρώπους που ελπίζουν να φροντίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις πιο ευάλωτες στιγμές τους. Κάθε λάθος μπορεί να αλλάξει μια ζωή για πάντα, αλλά κάθε πρόοδος, κάθε ειλικρινής συνομιλία και κάθε μαθησιακή συνάντηση έχουν τη δυνατότητα να προστατεύσουν τη ζωή.

Εάν θέλουμε πραγματικά να βελτιώσουμε την ασφάλεια των ασθενών, πρέπει να αναλάβουμε την ευθύνη μαζί, να δείξουμε την ενσυναίσθηση και να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα στην οποία εστιάζουμε στο άνοιγμα και την εμπιστοσύνη. Είναι ένας τρόπος που απαιτεί θάρρος και δέσμευση, αλλά και ελπίδα και την πιθανότητα να γίνει ισχυρότερη και καλύτερη από λάθη. Επειδή τελικά πρόκειται για το γεγονός ότι όλοι μπορούν να εμπιστευτούν την πιο δύσκολη ώρα τους να αντιμετωπίζονται με ασφάλεια - και αυτή είναι ακριβώς η ουσία της ανθρωπότητας στην υγειονομική περίθαλψη.

Περισσότερα άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρει ...

Αφήστε ένα σχόλιο

Σημειώστε ότι τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν από τη δημοσίευση.